mandag 5. april 2010

Klar for mer sykkel!

Sykkel i uken som har vært
Da er jeg akkurat kommet hjem fra påskeferie, og er klar til å skrive nye oppdateringer til sykkel bloggen min. En del har skjedd den siste uka, blant annet har to av de største vårklassikerne gått av stabelen. Denne kommende uken vil bli viet til å gjøre ferdig oversikten over lagene som jeg har begynt på, samt oppladning til Paris-Roubaix. For min del et av årets store høydepunkt som går av stabelen om nøyaktig en uke. I tillegg har jeg et par godbiter av noen youtube videoer som jeg vil dele med dere. Her er resultatene fra de største sykkelrittene som har gått av stablen siden sist.

Gent Wevelgem tippet jeg resultat på her på siden før rittet, og sjelden har jeg bommet så grovt. Ingen av våre gutter klarte å hevde seg i rittet, og pallen så til slutt ut som følger:
1. Bernard Eisel - HTC-Columbia
2. Sep Vanmarcke - Topsport Vlaanderen
3. Philippe Gilbert - Omega Pharma-Lotto
Eisel sikret triumf for HTC-Columbia i Gent Wevelgem

Critérium International gikk også av stablen forrige helg. Rittet, som går over 3 etapper, skulle bli første møtet mellom Contador og Armstrong etter sistnevntes lagbytte og fjorårets gnisninger. Ingen av de klarte en topp 10 plassering. Sammenlagt så pallen slik ut etter siste etappe:
1. Pierrick Fedrigo - Bbox Bouygues Telecom
2. Michael Rogers - HTC-Columbia
3. Tiago Machado - Radioshack
Fedrigo tok også poengtrøyen, Rolland tok klatretrøyen, Machado stakk av med ungdomstrøyen, mens Radioshack ble beste lag.

Den mindre varianten av Flanderen rundt, E3 Prijs Vlaanderen-Harelbeke, ble kjørt forrige lørdag. Fabien Cancellara viste at storformen var i anmarsj og vant rittet.
1. Fabien Cancellara - Saxo Bank
2. Tom Boonen - Quickstep
3. Juan Antonio Flecha - Team Sky

En velkjent sveitser på vei mot mål i Flanderen rundt. Bildet er lånt fra sykkelnytt.no

Sist, men langt ifra minst, idag var det klart for Ronde van Vlaanderen. Fladeren rundt er, sammen med Paris-Roubaix, størst av vårklassikerne. Jeg er ganske sikker på at flere enn meg ble mektig imponert når Cancellara parkerte Boonen i nest siste stigning. Han viser igjen hvilken fantastisk syklist han er. Hushovd var vårt håp for dagen, men møtte desverre den beryktede veggen idag. Edvald syklet ikke i dag grunnet akillesproblemer. Han er forhåpentligvis tilbake for fullt til helgen.
1. Fabien Cancellara - Saxo Bank
2. Tom Boonen - Quickstep
3. Phillipe Gilbert - Omega Pharma-Lotto

Sykling i morgen
I morgen er det klart for første etappe av Vuelta Ciclista al Pais Vasco, et etapperitt med 6 etapper i det nordlige Spania. Første etappe er en halvtøff tur på 152 km som blant annet inneholder to 2. kategori stigninger. Som vanlig når det er store sykkelritt på gang så henter jeg frem spåkula. Jeg har troen på spansk hjemmeseier til Valverde, og har satt opp følgende lag til rittet:
A Valverde
A Schleck
S Sánchez
B Wiggins
D Cunego
D De La Fuente
O Freire
M Monfort
T Lövkvist
L Gerdemann
F Schleck
J Voigt
J Van Den Broeck
A Klöden
A Efimkin

Det var alt jeg hadde å komme meg idag. I morgen er en ny dag med sykkel. Alltid deilig i starten av etapperitt når man vet at man har sykkel å se på i mange dager fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar