tirsdag 23. mars 2010

Velkommen!

Velkommen til min nye blogg om sykling. Målet med denne bloggen er å holde deg som leser oppdatert på hva som skjer i sykkel verden. Sesongen er for lengst i gang, og den første av de store vårklassikerne gikk av stablen på lørdag. Thor Hushovd viste at formen er i anmarsj med en finfin sjette plass. Oscar Freire stakk av med seieren foran Tom Boonen og Alessandro Petacchi.

Vi har i år rekord mange nordmenn med i proffsirkuset. Disse vil bli presentert nærmere de neste dagene sammen med sine respektive lag. Jeg tenkte at en presentasjon av alle lagene med ryttere, overganger m.m vil bli en fin start, samtidig som de av dere som ikke er 100% oppdatert enda har en mulighet her.

Sykkel er en sport som blir mer og mer populær i Norge. Det arrangerer flere sykkelritt enn noen gang, sykkel salget har aldri vært høyere, og aldri har flere trent sykkel aktivt som idag. Følg med videre for å få med deg hva som skjer i sykkelverden!


I år, som de fleste andre år, er Tour de France sesongens store høydepunkt. Det er det også for meg. I fjor var jeg så heldig at jeg fikk sett en etappe "live". Virkelig en opplevelse jeg kan anbefale. Det gjorde det naturligvis ekstra morsomt at etappen vi så var den Thor Hushovd vant i Barcelona.

Årets utgave av Touren starter lørdag 3. juli med prolog i Rotterdam. Det blir en spennende Tour hvor rytterne blant annet får prøvd seg på noen av brosteinspartiene fra Paris-Roubaix.
Jeg håper denne bloggen vil være interessant for andre sykkelfrelste, nye som gamle. De første innleggene med presentasjon av lagene vil dukke opp over de neste dagene.

Au Revoir!

Sponsorkaravanen er et høydepunkt du ikke får sett på TV!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar